Γενικά
1. Γενικοί κανονισμοί
Ανατρέξτε στο Σχέδιο συμμόρφωσης με τους κανόνες.
1α. Όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να σχεδιάζονται χρησιμοποιώντας ένα πακέτο CAD/CAM. Αυτό το πακέτο πρέπει πληροί όλα τα κριτήρια συμμετοχής στο διαγωνισμό και να επιτρέπει στους μαθητές τρισδιάστατη γραφική απόδοση και ορθογραφική προβολή 3ης γωνίας. Το πακέτο CAM πρέπει να επιτρέπει στους μαθητές να προσομοιώνουν διεργασίες CNC ώστε να μπορούν να παρέχουν στοιχεία της διεργασίας στο ντοσιέ τους. Συνιστούμε τη χρήση του λογισμικού 3Δ QuickCAM της Denford. Η ομάδα σας πρέπει να χρησιμοποιεί μηχάνημα CNC της Denford ή εγκεκριμένο από το πρόγραμμα «Φόρμουλα 1 στα Σχολεία» Κέντρο βιομηχανικής παραγωγής για την παραγωγή του αμαξώματος του αυτοκινήτου.
1β. Στο σχεδιασμό όλων των αυτοκινήτων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι καθοριζόμενες διαστάσεις και οι κανονισμοί. Επιτρέπεται μόνο περιορισμένος αριθμός στρώσεων φινιρίσματος, π.χ. αφαίρεση των σημαδιών που αφήνει η κατεργασία. Όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι ολοκληρωμένα και με βαφή υψηλής ποιότητας.
1γ. Μόνο τρεις ομάδες συνολικά από κάθε σχολείο/ομάδα νεολαίας επιτρέπεται να συμμετάσχουν στους τοπικούς τελικούς και στον εθνικό τελικό (αν προκριθούν). Η ηλικιακή ομάδα καθορίζεται με βάση τις ηλικίες των μαθητών κατά την ημερομηνία του τοπικού τελικού.
1δ. Κάθε ομάδα πρέπει να απαρτίζεται από τουλάχιστον 3 έως και το πολύ 6 μέλη. Προτιμάται και συνιστάται η δημιουργία ομάδων με εκπροσώπηση και των δύο φύλων.
1ε. Κάθε ομάδα πρέπει να δημιουργήσει δύο (2) πανομοιότυπα αυτοκίνητα για τον εθνικό τελικό. Σε επίπεδο τοπικού τελικού απαιτείται η κατασκευή μόνο ενός αυτοκινήτου.
1στ. Κάθε σχέδιο αυτοκινήτου πρέπει επιτρέπει επαρκή χώρο στα πλαϊνά καπάκια για το αυτοκόλλητο με το λογότυπο του προγράμματος «Φόρμουλα 1 στα Σχολεία». Το αυτοκόλλητο με το λογότυπο θα δίνεται κατά την εγγραφή και πρέπει να τοποθετείται πριν από την έναρξη του αγώνα. Ανατρέξτε στον κανονισμό 2γ για πληροφορίες σχετικά με την τοποθέτηση και το μέγεθος των αυτοκόλλητων.
1ζ. Κάθε ομάδα πρέπει να δημιουργήσει ένα ντοσιέ σχεδιασμού που θα περιέχει τις αρχικές ιδέες, την εξέλιξη του σχεδιασμού, την κατασκευή και αποδεικτικά δοκιμών. Το ντοσιέ πρέπει επίσης να περιέχει στοιχεία για τα συστήματα CAM και CNC. Αυτά πρέπει να παρέχονται σε χαρτί μεγέθους A3 (ή παρόμοιου μεγέθους) και να υποβάλλονται στα πιτ. Ανατρέξτε στα Κριτήρια βαθμολόγησης για να δείτε το απαιτούμενο περιεχόμενο του ντοσιέ που θα αξιολογήσουν οι κριτές. Σημειώνεται ότι μόνο οι πρώτες 20 σελίδες (ή οι 10 σελίδες διπλής όψης) του ντοσιέ θα βαθμολογηθούν (συμπεριλαμβανομένων των εξώφυλλων).
1η. Στο ντοσιέ πρέπει να περιλαμβάνεται ορθογραφική προβολή 3ης γωνίας, συμπεριλαμβανομένων της κάτοψης, των πλαϊνών όψεων και των όψεων των άκρων, συνοδευόμενη από τρισδιάστατη απόδοση που έχουν δημιουργηθεί με τη χρήση πακέτου CAD. Η ορθογραφική προβολή πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομερείς διαστάσεις ώστε να δείχνει την τήρηση των απαιτήσεων του κανονισμού.
1θ. Το επίσημο μήκος της αγωνιστικής διαδρομής από το σημείο εκκίνησης ως το σημείο τερματισμού είναι 20 μέτρα. Η διάμετρος του ιμάντα πρόσδεσης είναι 0,57 χιλ.
1ι. Όλα τα αυτοκίνητα θα ελεγχθούν για να βεβαιωθεί ότι είναι ασφαλή και ότι οι βίδες με κρίκο/ πλαστικά ένθετα στοιχεία είναι καλά στερεωμένα. Αν οι κριτές/συνοδοί δεν μείνουν ικανοποιημένοι με την ασφάλεια του οχήματος ή σε περίπτωση παράβασης κάποιου κανόνα, η συγκεκριμένη ομάδα μπορεί να υποβάλει το εφεδρικό αυτοκίνητο. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει το ενδεχόμενο του αποκλεισμού της ομάδας ή της αφαίρεσης βαθμών από τη συνολική βαθμολογία της.
1ια. Οι κριτές θα αξιολογήσουν στοιχεία όπως η ασφάλεια, η αεροδυναμική, ο σχεδιασμός, η αισθητική, η ποιότητα και ο βαθμός ακριβείας της κατασκευής, οι χρόνοι στον αγώνα και η παρουσίαση της ομάδας. Ανατρέξτε στα κριτήρια βαθμολόγησης. Οι νικητές θα αναδειχθούν βάσει της συνδυασμένης βαθμολογίας για κάθε κατηγορία του διαγωνισμού.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗ.
1ιβ. Τα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στον έλεγχο του αγώνα και θα παραμείνουν σε θέση επιτηρούμενης στάθμευσης («parc ferme») καθ’όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης. (Η μετακίνηση των αυτοκινήτων από τη θέση «parc ferme» επιτρέπεται μόνο με άδεια των κριτών).
1ιγ. Κάθε ομάδα πρέπει να παρουσιάσει στους κριτές μια προφορική παρουσίαση σχετικά με την εργασία της. Η μέγιστη διάρκεια της παρουσίασης είναι πέντε λεπτά σε περίπτωση τοπικής διοργάνωσης, και δέκα λεπτά σε περίπτωση Εθνικού Τελικού. Αυτός ο χρόνος περιλαμβάνει επίσης το χρόνο για ερωτήσεις.
1ιδ. Ανοχές για όλες τις προδιαγραφές. Η ανοχή για τις διαστάσεις είναι +/- 0,1 χιλ. Η ανοχή για το βάρος είναι +/- 0,5 γραμμάρια.
1ιε. Εξ’ορισμού, κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο πρέπει να αποτελείται μόνο από τα εξής μέρη:
• Αμάξωμα, στο οποίο περιλαμβάνεται ένα εικονικό φορτίο, περίβλημα του θαλάμου καυσίμου και υποδοχή του ιμάντα πρόσδεσης.
• Πλαϊνά καπάκια
• Μπροστινή αεροτομή
• Κώνο ρύγχους
• Πίσω αεροτομή
• Τροχούς/άξονες και συστήματα τριβέων
• Οδηγούς ιμάντα πρόσδεσης
• Φινίρισμα βαφής και αυτοκόλλητα
Το αμάξωμα και τα πλαϊνά καπάκια πρέπει να έχουν κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας το επίσημο κομμάτι ξύλου από μπάλσα. Ανατρέξτε σε περαιτέρω κανονισμούς σχετικά με τις παραμέτρους σχεδιασμού για κάθε ένα από τα παραπάνω στοιχεία.
1ιστ. ΠΡΟΣΟΧΗ Οι αγωνιστικοί κύλινδροι θα τηρούνται σε περιβάλλον ελεγχόμενων κλιματικών συνθηκών προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι όλες οι θερμοκρασίες είναι ίδιες. Οι κύλινδροι θα ζυγίζονται και θα έχουν βάρος +/- 0,25 γραμμάρια ο ένας από τον άλλον.